RAONS PER PRENDRE IOGURT FENT ESPORT

IOGURTS

Les necessitats nutricionals d’un esportista habitual no són les mateixes d’una persona  que no és practicant de cap activitat esportiva. Les aportacions d’energia i de nutrició són molt més grans en un esportista com és evident. Com sempre hem defensat és molt important tenir una ingesta calòrica suficient i seguir una dieta equilibrada per mantenir una bona salut esportiva.

Els esportistes han d’assegurar-es nutrients com:

  • Hidrats de carbono: la principal font d’energia per fer exercici, i tenir les reserves necessàries.
  • Proteïnes: essencials pel desenvolupament dels músculs.
  • Greixos: que ens aportin energia per quant s’acabin les reserves d’hidrats.

I sempre amb una dieta rica en antioxidants que minimitzin l’estrès oxidatiu que provoca l’activitat esportiva.

Quin paper jugar el iogurt en un esportista?

Els iogurts són una font d’aminoàcids essencials, potassi, fòsfor, calci i magnesi (minerals importantíssims pels nostres ossis i músculs. I també els bacteris probiòtics tant beneficiosos per la flora intestinal. Sense oblidar-nos del calci de fàcil absorció.

Si en una persona adulta són necessaris entre 800-1000 mg de calci al dia, en l’esportista la demanda és més gran, per la massa òssia o les pèrdues extres de suor. L’aportació de iogurts i llets fermentades en esportistes professionals és molt important com a conseqüència del risc de infeccions per la disminució d’anticossos per culpa de l’exercici intens. Aquests efectes són iguals si es tracta d’un esportista amateur p d’un esportista d’elit. El consum de iogurts ajuda a mantenir l’equilibri en la flora bacteriana.

El consum de iogurt potencia els sistema neuromuscular:

Les vitamines del grup B mantenen un correcte funcionament del sistema neuromuscular així com la recuperació de músculs lesionats.

El magnesi cobreix un 5 per cent de les nostres necessitats com: funcionament dels sistema nerviós, la reducció de fatiga o cansament. Sempre que el iogurt estigui integrat dins d’una dieta completa i equilibrada, adaptada a l’esportista en particular.

Evita les rampes musculars:

Conjuntament amb una bona hidratació, el iogurt evita les rampes a les cames, degut al seu contingut en calci, que és un mineral relacionat amb la contracció muscular, i que ajuda al magnesi, encarregat de relaxar la musculatura.

Enforteix músculs i ossos:

El calci, fòsfor i magnesi col·laboren en el manteniment de la densitat òssia i tot el sistema muscular i esquelètic, sempre que es mantingui una activitat física de forma habitual i combinada amb una alimentació adequada.

Facilita una recuperació més ràpida:

El iogurt, com un aliment ric en proteïnes, col·labora en la recuperació de teixits i en la formació de múscul. Afavorint l’arribada d’aminoàcids al teixit muscular.

image_pdf