BENEFICIS DELS DÀTILS PER RENDIR MÉS ESPORTIVAMENT

Si fas esport de forma habitual, has d’incloure el dàtil en el teu pla d’alimentació. Els dàtils són un fruit molt interessant des del punt de vista esportiu. El seu consum, a excepció dels diabètics, està recomanat per tota mena de persones, però especialment per aquelles que fan esport. Conèixer els majors beneficis del dàtil pels esportistes.
La seva popularitat es deu al fet que els nutrients del dàtil i les seves propietats repercuteixen positivament en el rendiment i salut.
Els grans beneficis del dàtil
1. Aporta energia
Els dàtils són una aportació d’energia natural que et farà tenir aquest extra tan necessari per rendir cada vegada més. El més recomanable és prendre’ls una estona abans de començar a fer exercici per estar al màxim nivell quan comencis a realitzar-lo.
A més, si l’exercici que vols fer té una duració perllongada, pots prendre’ls durant el descans. D’aquesta manera, retardaràs l’aparició la fatiga i rendiràs millor durant tota la sessió.
2. És ric en potassi
Els aliments rics en potassi haurien d’estar presents en l’alimentació de tots els esportistes, i el dàtil és un d’ells. Entre els beneficis del potassi, es destaca la millora del ritme cardíac i de la pressió arterial, el creixement muscular o la regulació dels líquids de l’organisme.
El potassi és especialment recomanable per aquells esportistes que tenen tendència a patir rampes musculars. El dàtil és una forma natural, senzilla i molt eficaç d’acabar amb aquests molestos problemes.
3. Millora de la salut muscular
Els dàtils són rics en vitamina B3, i això repercuteix directament en els músculs. Aquesta vitamina afavoreix el funcionament del sistema muscular i promou les capacitats psicomotrius.
A més, la vitamina B3 facilita que els hidrats de carboni es converteixin en energia i afavoreix la producció de glòbuls vermells, que són els encarregats d’enviar oxigen als músculs.
4. Per tot això, els dàtils no poden faltar en l’alimentació d’un esportista. Sigui quina sigui la seva modalitat que practiquin, sempre deuen prestar especial atenció a la seva musculatura. Altres aliments rics en vitamina B3 són el fetge, la carn de vedella, el pimentó o el salvat d’arròs.
És molt important consumir-los amb moderació
És innegable que els dàtils són el fruit amb una gran quantitat de beneficis i que el seu consum està altament recomanat. Malgrat això, no deus començar a consumir-los en grans quantitats. S’ha de tenir en compte que els dàtils tenen un alt contingut en sucre i, a més, són molt calòrics.
És per això que s’han de prendre amb petites quantitats, especialment en aquells moments en els quals contribuiran a millorar la forma física i augmentar el rendiment. Un consum elevat de dàtils, lluny de ser beneficiós, elevarà de forma dràstica els nivells de glucosa en sang. A més, provocarà un augment de la massa muscular.
Formes de menjar dàtils
Ara que coneixes els beneficis que tenen els dàtils, tan sols falta incloure’ls en la teva alimentació habitual. El més comú és consumir-los com Snack o aperitiu. A més, es poden arribar fàcilment en una borsa per poder prendre’ls en qualsevol moment del dia.
Aquesta és una mostra de com menjar dàtils:
• Ensalada amb dàtils: Aquest fruit combina a la perfecció amb el formatge fresc, l’enciam o els tomàquets xerri. S’han de partir en trossos tres o quatre dàtils per beneficar-te de les seves propietats i donar-li un toc diferent i original al te enciam.
• Brotxeta de dàtil: Aquestes brotxetes serveixen tant per un dinar ràpid com a prendre en forma de tapes. Cuina a la planxa amb diverses tires de bacon enrotllats amb elles els dàtils. Després, punxa en uns escuradents llarg junt amb tacs de pit a la planxa.
• Dàtils amb formatge fresc: Un berenar ràpid i sa poden ser uns dàtils oberts per la meitat i farcits d’una cullerada de formatge fresc. A més, pots col·locar en el seu interior un fruit sec torrat al natural, com per exemple una nou o una ametlla.
En definitiva, els dàtils contribueixen a la millora del rendiment i, al mateix temps, cuiden la salut dels esportistes. Prendre’ls és molt senzill i tenen un agradable sabor. Això si, recorda que has de prendre’ls en petites quantitats perquè contenen una quantitat considerable de sucre i calories.