ELS MILLORS ALIMENTS DE LA TARDOR

Adeu a l’estiu, benvinguda la tardor. Els dies comencen a escurçar-se, i el camp ens dona productes de temporada que enriquiran la nostra alimentació saludable, que haurem de tenir en compte per incloure en la nostra dieta.
La tardor té aliments de temporada rics en vitamines i plens de nutrients, perfectes per combatre el cansament i la falta d’energia que, sovint, ens porta aquesta estació. Si fas esport, per afrontar la nova temporada inclou aquests aliments a la teva dieta. La naturalesa és sàvia.
Aliments de tardor
Nous i ametlles: Els fruits secs, tan característics d’aquesta època, són rics en proteïnes i són molt antioxidants. El seu greix, saludable, és perfecte per evitar malalties cardiovasculars. Si, tenen moltes calories, però, amb una ració justa, els seus beneficis són enormes.
Pomes: Sense dubte és una excel·lent fruita de temporada. Riques en vitamines i antioxidants. Bloquegen l’absorció de colesterol i protegeixen de la inflamació relacionada amb les malalties cardiovasculars.
Carabassa: Rica en vitamina A i àcids grassos Omega 3. Perfecta per consumir en puré i molt i molt saludable.
Bolets: A més de tenir un sabor espectacular, els bolets són molt beneficiosos per la seva gran varietat de minerals que contenen i els oligoelements.
Figues: Aquesta fruita de la tardor conté una gran varietat de vitamines, especialment del grup B, minerals. Aporten molta energia i són una magnífica font de ferro i calci.
Coliflor: Fantàstica font de vitamina C i fito nutrients que redueixen el colesterol. Diversos estudis han provat els seus beneficis protectors contra alguns tipus de càncers.
Són aliments senzills per incloure en la nostra dieta. Les seves aportacions ens donaran uns plats molt interessants per estar en forma i millorar el nostre rendiment. Feliç tardor.