CIVADA, EL CEREAL PERFECTE PELS ESPORTISTES

A hores d’ara, conèixer quins són els aliments fonamentals pel rendiment d’un esportista i per la seva recuperació, és fonamental. Si parlem de cereals hi ha un que és perfecte per l’esportista i que seria bo incloure’l a la dieta si ets esportista, la civada.
Civada a la teva dieta
Aquest cereal és un diamant per la salut dels esportistes gràcies al seu valor nutricional a base de fibra, greixos insaturats, hidrats complexos, micronutrients, proteïnes i amb baix índex en sucre.
Més específicament, la civada compte una sèrie de minerals que són molt importants pels esportistes. Minerals com el potassi, el magnesi, el calci o el fòsfor. Qualsevol d’ells intervé directament a la musculatura i molt concretament en el seu funcionament neuromuscular.
La civada aporta vitamines plenes d’energia, com són les vitamines B5 i B1, essencials per al metabolisme dels hidrats de carboni que influeixen clarament en el rendiment esportiu de l’atleta.
Encara resulta més interessant, perquè la civada es pren amb llet, iogurt o fruites, amb la qual cosa estàs afegint més vitamines i minerals de cara al teu entrenament o competició.
Beneficis de la civada per al corredor
• Millora la salut: reduint el risc de patir hipertensió, diabetis 2, colesterol, càncer i malalties del cor. A més, poden prendre-la persones amb intolerància al gluten.
• Ajuda a perdre pes: Menjar civada no aprima, però en ser un carbohidrat fa la sensació de sacietat.
• Millora la son: Gràcies a la composició de la civada es redueix el nerviosisme i l’estrès, aconseguint un millor descans. La reparació a través de la son és important per afrontar entrenaments i competició amb ple descans.
• Augment de les defenses: Gràcies a la beta gluten, els glòbuls blancs es tornen més ràpids i són capaces d’eliminar els bacteris amb major precisió i velocitat.
• Antioxidant molt potent: La civada compte avenanthramidas, antioxidants únics que permeten recuperar-te dels processos oxidants que tenen lloc quan practiques esport o realitzes entrenaments d’intensitat.
• Aliment nutritiu: Amb el seu contingut de vitamines B6, B5, B1, E, ferro, manganès, coure, seleni i molts altres minerals.
• Molt ric en proteïnes. La civada compte sis dels 8 aminoàcids essencials per la salut i la vida.