EL VERAT, UN PEIX BLAU D’ALTA NUTRICIÓ

Si t’agrada el peix blau, no has de perdre l’oportunitat d’incloure el verat a la teva dieta. Es tracta d’un aliment d’alta qualitat que aporta omega 3.
El verat és un peix blau de gran qualitat que s’ha d’incloure al context de la dieta variada per millorar l’estat de salut. Compte amb varius beneficis derivats del seu contingut de nutrients, com són els àcids grassos de la sèrie omega 3. A més, en ser un peix de petita mida no tendeixen a acumular metalls pesants al seu interior, la qual cosa evita alteracions al sistema nerviós central.
Abans de començat, és clau destacar que s’haurien de consumir com a mínim un parell de racions de peix cada setmana. Cada vegada són més les evidències que apunten al fet que aquesta rutina reduiria el risc cardiovascular i, fins i tot, de mort per qualsevol cosa. Malgrat que hi ha algunes espècies que no són del tot recomanables, el verat no es troba dintre d’elles. A continuació, n’hem a mostrar-te tots els seus efectes positius a l’organisme.
Valor nutricional del verat
Comencem parlant del valor nutricional del verat. Cada 100 grams de producte compte amb unes 175 calories. És capaç d’aportar 17 grams de proteïnes d’algun valor biològic i quasi 10 grams de greixos. Dintre dels peixos, és dels que compte amb major densitat energètica, encara que aquesta no és motiu per no introduir-lo a una dieta hipocalòrica amb objectiu de pèrdua de pes.
El ver és font d’omega 3, vitamines i proteïnes d’alt valor biològic. És clau destacar que una bona part dels lípids que es troben a l’interior del verat són la sèrie, omega 3. Aquests elements ajuden a la modular els nivells d’inflamació en el mitjà intern, la qual cosa contribuirà a prevenir moltes patologies cròniques i complexes. D’acord amb una investigació publicada a la revista International Journal of Molecular Sciences, una ingesta suficient d’aquests elements ajudaria a reduir la incidència dels accidents cardiovasculars.
Pel que fa als micronutrients, s’ha de destacar sobretot la presència de vitamina B3, B12 i A dintre del verat. També, és capaç d’aportar una bona quantitat de minerals essencials, com són el fòsfor, calci, el magnesi i el potassi. Aquest últim ha demostrat realitzar un efecte antagònic al del sodi en la qual cosa el control de la pressió arterial es refereix. Per això, és clau que s’influeixi en la pauta de forma regular.
Beneficis del verat
La inclusió del verat de forma freqüent a la dieta és capaç de generar una sèrie de beneficis per a la salut. Per exemple, a causa del seu contingut en calci pot ser un excel·lent aliment per ajudar a prevenir l’osteoporosi. Aquesta patologia cursa amb una reducció progressiva de la densitat mineral òssia, la qual cosa podria provocar un increment en la incidència de les fractures a partir de l’edat adulta avançada.
Per evitar l’aparició del citat problema, s’ha d’optimitzar l’aportació de calci i, a la vegada, mantenir la vitamina D en un rang òptim. Un estudi ho corrobora. Ara bé, serà determinant mantenir altres bons hàbits, com la pràctica d’exercici de força durant l’adolescència. D’aquesta manera, s’incrementa la densitat mineral òssia màxima, la qual cosa previndrà dificultats a llarg termini.
No hem de menysprear tampoc els efectes dels àcids grassos de la sèrie omega 3. Ja sabeu que són cardioprotectors i que ajuden a controlar els nivells d’inflamació en el medi intern. Seran fonamentals també per aconseguir una bona recuperació muscular i per protegir a la massa magra del catabolisme. Generen un efecte inhibidor de la degradació proteica muscular fins i tot a contestes de dieta hipocalòrica. A més, és especialment positiu consumir bastant omega 3 durant la infància. Així, es millora el desenvolupament cognitiu i s’evita la gènesi de moltes patologies de caràcter autoimmune. De fet, actualment moltes de les llets de fórmula per nadons venen suplementades amb aquests nutrients, amb l’objectiu d’assolir una aportació superior.
El verat, un peix de qualitat per incloure en la dieta
La inclusió del verat a la dieta es considera molt positiva per  mantenir un bon estat de salut a mitjà termini. És una excel·lent font d’àcids grassos de la sèrie omega 3 que contribuirà a millorar els lípids a l’organisme. A més, aporta proteïnes d’alt valor biològic amb tots els aminoàcids essencials, la qual cosa assegurarà un bon funcionament muscular amb el pas del temps.