POLLASTRE, BENEFICIS AL RENDIMENT ESPORTIU

Una de les claus per tenir un bon rendiment esportiu com repetint sempre és tenir una alimentació balancejada i nutritiva. En fer esport, es consumeixen energies, nutrients, recursos físics i psíquics; i mantenir una bona alimentació permet millorar el rendiment, reduir el risc de lesions i gaudir de rics plats.
En aquest sentit, la carn de pollastre és una gran aliada per les i els esportistes:
És un aliment d’alta densitat proteica. Les i els esportistes tenen necessitats augmentades d’ingesta de proteïnes respecte de la població general i les recomanacions poden variar si es tracta d’esports de resistència com el futbol; o esports en els quals s’utilitza la força com aixecament de peces.
D’acord amb el que publica el CINCAP, 150 grams de carn de pollastre (potser una cuixa gran i mig pit gran) cobreix aproximadament la tercera part de les necessitats mitjanes de proteïnes d’un atleta de 70 kg.
Conté els 8 aminoàcids essencials que podem ingerir a través d’aliments. Els aminoàcids són molècules que formen les proteïnes i la seva combinació determina la funció de cada una al nostre organisme. Aquestes són:
Triptòfan: Es converteix en serotonina, que regula l’estat d’ànim i nivells d’estrès.
Fenilalanina: Potència la vitalitat i manté els reflexos àgils.
Treonina: Contribueix a l’absorció de nutrients i desintoxicació del fetge.
Isoleucina: Permet que l’energia del cos es distribueixi millor.
Metionina: Manté equilibrades les funcions hepàtiques i renals.
Lisina: Contra resta la pèrdua de massa muscular a mesura que n’hem de créixer.
Valina: Contribueix al creixement de nous teixits, participant del procés de cicatrització de ferides.