LA DIETA MEDITERRÀNIA MILLORA EL RENDIMENT DELS ESPORTISTES

Un estudi de la Universitat de Saint Louis (EUA), confirma que la dieta mediterrània pot ajudar als esportistes, en només quatre dies, a millorar fins a un 6 % el rendiment en exercicis de resistència.
La dieta mediterrània continua estant de moda, és una referència mundial a escala de nutrició i cada vegada són més els estudis que confirmen els seus beneficis tant en l’àmbit físic com mental. L’últim exemple és una investigació portada a terme per experts de la Universitat de Saint Louis que ha confirmat que la dieta mediterrània per ajudar als esportistes, en només quatre dies, a millorar el rendiment en els exercicis de resistència.
La investigació, publicada al ‘Journal of the American College of Nutrition’, va contrastar els efectes de la dieta mediterrània amb els d’una dieta occidental compostos per:
• La dieta mediterrània incloïa fruites i verdures senceres, nous, oli d’oliva i grans sencers, i evita carns vermelles i processades, els làctics, les greixes trans i saturades i els sucres refinats.
• La dieta occidental seleccionada es caracteritza per una baixa ingesta de fruites, verdures i olis sense refinar o mínimament processats, i altes ingestes de greixos trans i saturades, làctics, sucres refinats, olis vegetals refinats i altament processats, soci i aliments processats.
L’estudi va analitzar el rendiment de set dones i quatre homes que van sotmesos a una prova en la qual hi havien cinc kilòmetres sobre una cinta. I els resultats no van deixar lloc als dubtes, ja que els participants van córrer un sis per cent més ràpid després de menjar una dieta mediterrània que després d’ingerir una occidental, malgrat que és cert que no es va observar cap diferència en el rendiment a les proves d’exercici anaeròbic.
Bona per la salut, bona per l’esport.
Molts nutrients individuals a la dieta mediterrània milloren el rendiment de l’exercici immediatament o en pocs dies. Per tant, té sentit que un patró alimentari complet que inclogui aquests nutrients també milloren ràpidament el rendiment.
Aquest estudi proporciona evidència de què una dieta els beneficis dels quals per la salut estan contrastats, també és bona pel rendiment esportiu. Igual que la població general, els esportistes i altres entusiastes de l’exercici mengen amb freqüència dietes poc saludables. Ara tenen un incentiu addicional per menjar sa.