LES FRUITES I L’ESPORT, AMICS ÍNTIMS

fruites

Per aconseguir una vida saludable hi ha varius conceptes bàsics que hauríem de manegar: esport, alimentació i descans. Sense dubte, l’aspecte que menys cuidem és l’alimentació, encara que cada vegada hi hagi més gent que cuida la seva dieta, i potser més per l’aspecte físic que no com un objectiu saludable. Un dels productes alimentaris que més s’han estudiat durant els darrers anys ha esta la fruita. I realment, la fruita ens pot ajudar molt amb l’esport.

No és la primera vegada que parlem del plàtan. Estem acostumats a veure esportistes que al descans d’un partit comencen menjant-se una peça de plàtan. Aquesta fruita és molt ruca en potassi, el que ens evitarà tenir rampes durant la pràctica del futbol o qualsevol esport. A més, el plàtan conté hidrats de carbònic, o el que és el mateix, energia ràpida pel nostre cos.

La poma es altre d’aquestes fruites que tanta ens poden ajudar en la pràctica del nostre  esport favorit. Molts nutricionistes pensen que la poma és la fruita més complerta de totes. La poma ens ajudar a molts factors, com por ser la fibra, la quantitat d’aigua que té el seu interior, ajudant-nos a eliminar el colesterol del nostre cos, a més de ser un excel·lent antioxidant, i moltes més propietats saludables.

La fresa és també una fruita més que recomanable pels esportistes. A més a més de la fibra i l’aigua que tant necessaris són pels esportistes, les freses ens ajuden amb aportacions extres de potassi, ferro, i altres micronutrients, per la qual cosa ens ajudarà molt en la recuperació d’aquests famosos electròlits.

La síndria i el préssec són altres dues fruites aconsellables per esportistes, i més si estem en estiu. El primer motiu està molt clar, tenen una quantitat d’aigua molt gran, pel que la hidratació queda millor resolta que en altres fruites a més a més de reposar el nostre cos amb els famosos electròlits.

Altres fruites que també poden fer aquesta funció són les  taronges o les peres, ja que tenen una gran quantitat d’aigua, però no solament ens hidraten , si no que ens aporten molt més d’aigua.

Ja veiem que la fruita és essencial per a qualsevol esportista, ja que sigui per millorar la nostra hidratació, per evitar rampes musculars o per reposar forces.

El cos ens ho agrairà.

image_pdf