BENEFICIS I VIRTUTS DE CÓRRER

correr

Tu que ets futbolista, pràctiques esport, i corres, és bo que coneguis tots els beneficis i virtuts que aprofites a canvi de l’esforç que fas. Antropòlegs asseguren que l’humà ha nascut per a córrer i que la nostra capacitat de suar i eliminar el calor sobrant units a la intel·ligència dels nostres avantpassats ha estat una de les claus de la nostra evolució. 

Està demostrat científicament que l’activitat física ens aporta nombrosos beneficis tant al nostre cos com a la nostra ment, enforteix els nostres músculs, millora la capacitat càrdio/respiratòria i ens ajuda a segregar hormones que ens fan sentir millor i més feliços. Entre els beneficis:

  • És antidepressiu i antistrés: Afavoreix la secreció d’endorfines, dopamina i a més ajuda a controlar el nivell de cortisol d’aquesta forma d’un modo fisiològic ajuda a que la nostra ment estigui sana.
  • Reducció de patir malalties cardíaques: Amb l’entrenament el nostre cor bombejarà més sang en cada bateig i a més aquesta sang serà més oxigenada amb la qual cosa el nostre cor no tindrà que treballar tant, i la sang serà menys espessa reduint el risc de malalties vasculars.
  • Millora la nostra capacitat respiratòria: Els nostres pulmons estaran més oxigenats i millorarà la nostra capacitat de base i les persones amb asma bronquial milloraran el seu estat.
  • Ajuda a mantenir el teu pes i també el teu índex corporal: Cremes calories i també greix si corres de forma regular en els ritmes cardíacs adequats.
  • Excel·lent per prevenir la diabetis i per regular els nivells de sucre en sang: Amb les dietes del segle XXI, cada vegada hi ha més casos de diabetis tipus dos, ajudada per una mala alimentació i un estil de vida sedentari. Si correm tindrem un millor nivell de sucre en sang.
  • Millora la calcificació dels ossos i prevé l’osteoporosi i la osteopènia: Els ossos necessiten estímuls mecànics per realitzar la seva regeneració i orientació de les trabècules.

Probabilitats de lesionar-se corren:

Córrer és menys lesiu que estar assegut en el sofà, o treballar vuit hores assegut en la cadira d’una oficina, però hi ha que entendre que seria bo seguir una sèrie de recomanacions com la tècnica adequada i la forma d’organitzar els entrenaments i com estirar.

No cal ser tot un campió olímpic o fer les maratons de mig món, simplement es tracta d’agafar una rutina de tres o quatre dies a la setmana combinat amb diferents tipus de carrera t’aportarà grans beneficis. Malgrat que el futbolista ja fa aquests exercicis sobradament als entrenaments i partits.

  • Comença suau i deforma progressiva.
  • Millor assessorat si comences a córrer.
  • És bo entrenar tècnica de carrera, propiocepció i el core.
  • Porta material adequat. No el que és més car sempre és el millor.
  • Estira suau desprès d’entrenar.

Conclusions:

  • Visitaràs poc al metge.
  • Cremaràs calories.
  • Augmentaràs el teu libido.
  • Estimularàs la teva memòria.
  • Podràs connectar amb la naturalesa, la gent, els parcs de la ciutat.
  • Mantindràs la tensió arterial en els seus límits òptims.
  • Dormiràs molt millor.
  • Reduiràs els nivells d’estrès.
  • Incrementaràs la teva resistència.